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This forum is for younger modelers or people just starting out in the hobby.
I'm a beginner...
Pietro72
_VISITCOMMUNITY
Italy
Joined: November 10, 2009
KitMaker: 3 posts
AeroScale: 2 posts
Posted: Monday, November 09, 2009 - 10:13 PM UTC
Hello.
I'm just a beginner in modeling, and I'm looking for models of the I WW or earlier, easy to build (= suitable for a beginner

Can anyone suggest me something? I have found this on eBay:
Etrich Taube

Have any one experience with this brand of models?

Thank you very much
Pietro
edoardo
_VISITCOMMUNITY
Milano, Italy
Joined: November 30, 2007
KitMaker: 642 posts
AeroScale: 382 posts
Posted: Tuesday, November 10, 2009 - 12:04 AM UTC
ciao Pierto,
ti scrivo in italiano (anche se non so se le regole del forum lo ammettano), ma mi sembra ridicolo "parlarci" in inglese...
Anche io sono un novizio nell'area dei modelli della prima guerra mondiale e sicuramente qui troverai gente più esperta di me che ti può rispondere. Comunque ecco alcune riflessioni:
Relativamente agli altri aerei trovo che gli aerei della WW1 sono più facili perchè:
1- non hanno i pannelli metallici che trovi dalla seconda guerra in avanti, questo rende più facile il processo di riempimento e levigazione delle giunture (p.es pensa alla fusoliera),
2- non hanno carrelli retrattili o vani bombe (quindi non devi preoccuparti di dettagliare, dipingere, ecc. quelle parti che sono complicate)
3- anche l'interno della cabina di pilotaggio è meno "pieno" (stesso vantaggio del punto 2),
4- trovo che il processo di invecchiamento sia più facile considerato che non ci sono i pannelli e, come mi suggeriva Terri Werner qui al forum, la vita media di questi apparecchi era piuttosto breve...
D'altra parte sono anche più difficili perchè:
1- occorre "legare" le ali , ecc (rigging in inglese) che richiede MOLTA pazienza (anche qui guarda il lavoro di Terri per ispirarti),
2- molto spesso le colorazioni sono complicate (anche se trovo bellissime) e richiedono una buona padronanza dell'aerografo,
3- molte parti sono MOLTO delicate ed è facilizzimo romperle solo per staccarle dall'intelaiatura (pensa ai sostegni delle ali) rimpiazzarle poi è un dramma.

Personalmente trovo che l'ordine di difficoltà modellistica sia il seguente:
FACILE: mezzi militari (carri armati in particolare) dato che non è necessario pensare all'interno e le giunture dei pezzi di plastica coincidono con le giunture del metallo (e quindi è molto raro dover tappare eventuali spazi e/o dislivelli), anche la colorazione non è molto complicata, ma richiedono molto invecchiamento
MEDIA: aerei (seconda guerra e jet), occorre dettagliare l'interno, il vano ruote, il vano bombe, chiudere le giunture (con la conseguente necessità di riscrivere le linee dei pannelli rovinate con la levigazione), colorazione spesso complicata, ma processo di invecchiamento non così marcato rispetto ai carri (l'alluminio non arruginisce e non c'è fango tra le nuvole)
DIFFICILE: aerei prima guerra, ai precedenti si aggiunge anche il problema di legare le ali , ecc, ecc. (ma ne abbiamo già parlato prima).

Ovviamente è solo la mia percezione e non è assolutamente una regola.

Ho dato per scontato che tu non ti sia mai avvicinato in precedenza al modellismo, e quindi sono stato un po' prolisso: se non è così scusa la paternale

Un'ultima cosa: mi sembra che l'aereo da te indicato sia molto complicato e piuttosto caro.
Attualmente sto costruendo un Nieuport XI (eventualmente cerca il mio tred sull'argomento) in scala 1:48 della Eduard che ho pagato € 9,50 e che mi ha tenuto impegnato per più di un mese, questo per dire che se cerchi un po' in rete dovresti riuscire a trovare qualcosa che forse si addice meglio per fare qualche esperimento.

Spero di esserti stato utile,
ciao

Edo

P.S.
Welcome to the forum!
robot_
_VISITCOMMUNITY
United Kingdom
Joined: March 08, 2009
KitMaker: 719 posts
AeroScale: 691 posts
Posted: Tuesday, November 10, 2009 - 12:05 AM UTC
That is a very small scale to start working on photo-etched brass. They say you don't need glue or solder, but I think that could lead to a lot of frustration. I would definately start with plastic kits, then maybe start experimenting with brass in a small way (cockpits, etc.). Then when you are ready try some of the strip-down kits in larger scale (e.g. 1/48), if that is what you want to acheive. A 1/160 scale aircraft as in that link will drive you crazy!

I would suggest an Eduard kit to get you started, as Roden seem to dislike locating pins that make things a lot easier when you are beginning.

If you don't like the idea of plastic kit modelling, then I guess there is probably a good range of balsa wood and tissue kits that could give nice looking results for early aircraft. Look for ones with the shapes pre-cut in the wood to begin with.
thegirl
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Alberta, Canada
Joined: January 19, 2008
KitMaker: 6,743 posts
AeroScale: 6,151 posts
Posted: Tuesday, November 10, 2009 - 01:46 AM UTC
Welcome to the site Peter !

Alway's nice to have a new stringbagger join in . If you are looking for kit's which will suit the beginner then Eduard will be your best choice of subjects . Kit's such as the ...........Albatros D.III , D.II and the D.V . Pfalz D.III/a Fokker D.VII and the Fokker E.V/III Fokker DR.1 , Nieuport 11 , 16 , 17 , Roland C.II will be the easiest to rig ( bracing wires ) You can get all of these ones in there weekend range which don't have the PE parts and only one decals option . Not sure one what your skill level is but Ben is right when it comes to the Roden kit's . They have fantastic subjects , but need more skill then what a Eduard kit does .
Pietro72
_VISITCOMMUNITY
Italy
Joined: November 10, 2009
KitMaker: 3 posts
AeroScale: 2 posts
Posted: Wednesday, November 11, 2009 - 07:53 PM UTC
Thank you very much!

Pietro
CaptainA
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Indiana, United States
Joined: May 14, 2007
KitMaker: 3,117 posts
AeroScale: 2,270 posts
Posted: Sunday, January 03, 2010 - 01:21 PM UTC
Eduard Roland C.II. It is a great first biplane.

Terri mentioned some good choices. She would not give you any bad advice. Check out some of the builds in the Early Aviation section.
This post was removed.
NickZour
_VISITCOMMUNITY
Attica, Greece / Ελλάδα
Joined: May 01, 2008
KitMaker: 1,437 posts
AeroScale: 1,241 posts
Posted: Sunday, January 03, 2010 - 08:39 PM UTC
I don't suggest a WW1 bird for a begginer

It's better a spitfire mk.I in British markings


Cheers Nick
Mgunns
_VISITCOMMUNITY
Arizona, United States
Joined: December 12, 2008
KitMaker: 1,423 posts
AeroScale: 1,319 posts
Posted: Monday, January 04, 2010 - 08:59 AM UTC
Hi Pietro, and welcome to the forum. In addtion to what Terri advised, Hobby Craft makes some nice, but simple WWI kits in 1/32nd scale that would be suitable for a beginner. They have a SPAD XIII with the markings of Italian Ace Frencesco Barraca that may interest you, as well as the Sopwith Camel, Nieuport 17, Fokker DR1 and the SPAD XIII in international and another release in Rickenbacker's scheme. There are a lot of nice kits out there. Start simple and go from there.
Best of luck

Ciao
Mark
wombat58
_VISITCOMMUNITY
New South Wales, Australia
Joined: March 26, 2009
KitMaker: 366 posts
AeroScale: 309 posts
Posted: Monday, January 04, 2010 - 12:26 PM UTC
For someone starting out in WW1 aircraft I would suggest the Roden 1:32 scale Fokker Dr.1. It is an easy kit to build, has ample detail and has very little rigging, it builds up to be a nice looking model and is a good stepping stone to more advanced builds.

Good luck with whatever it is you decide to build.

Des.
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